Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, realizuje ogólnopolską kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznakowania produktów spożywczych znakiem „Produkt polski”.  

 


Kampania została oficjalnie zainicjowana podczas konferencji prasowej w dniu 11 września br., w której udział wzięli:

  •   Jan Krzysztof Ardanowski- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
  •   Daniel Obajtek - Prezes PKN Orlen
  •   Krzysztofa Kowa - Prezes Krajowej Spółki Cukrowe     
  •   Grzegorz Pięta-  Dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

Resort rolnictwa prowadzi działania, których celem jest upowszechnienie wśród producentów żywności oraz podmiotów, które uczestniczą w łańcuchu dostaw produktów spożywczych, wiedzy na temat możliwości znakowania produktów informacją „Produkt polski”, a także wyróżniania produktów spełniających ww. kryteria na półkach sklepowych.

W celu zbudowania dużego zasięgu przekazu, MRiRW skierowało do urzędów, firm, organizacji i instytucji działających w obszarze rolnictwa, bądź współpracujących z branżą rolno-spożywczą, propozycję włączenia się w realizację kampanii m.in. poprzez publikacje na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych plakatu informacyjnego lub umieszczenie wydrukowanego plakatu w wybranym miejscu.

Za realizację kampanii odpowiedzialny jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który sprawuje nadzór nad realizacją konkretnych przedsięwzięć w ramach kampanii „Produkt polski”

Hasła przewodnie kampanii to: „Wspieraj polskich producentów, krajową gospodarkę i rolnictwo! Kupując żywność z oznaczeniem „Produkt polski” masz pewność, że została wytworzona w Polsce na bazie krajowych surowców.

Obecnie realizowane są działania skierowane do:

konsumentów – spot emitowany w wybranych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz za pośrednictwem ogólnopolskiej rozgłośni radiowej;

rolników i producentów żywności – cykl szkoleń dla regionalnych producentów żywności i rolników pod nazwą Akademia Polska smakuje. Spotkania zostaną przeprowadzone we wszystkich województwach. Motywem przewodnim spotkań będzie kampania „Produkt polski” – zasady, kryteria i zalety stosowania oznaczenia „Produkt polski”.

Warunki stosowania znaku „Produkt polski” są szczegółowo zawarte w ustawa o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych. Linki do stosownych regulacji:

Ustawa z dnia 4 grudnia 2016r. o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2007) file:///C:/Users/User/Downloads/D2016000200701%20(2).pdf

Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie wzoru znaku graficznego zawierającego informację „Produkt polski” 1) z dnia 16 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 2148)

file:///C:/Users/User/Downloads/rozporzadzenie-wz%C3%B3r-znaku-graficznego_Produkt_polski_tekst_jednolity_(1)%20(2).pdf 

Relacja z konferencji prasowej z dnia 11 września br. dostępna jest na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/produkt-polski2

W ramach kampanii stworzona została broszura informacyjna, baner i plakat „Kupuj świadomie”, edukujące społeczeństwo w zakresie oznakowania „Produkt polski”.

Wszelkie materiały można pobrać ze strony:

https://www.polskasmakuje.pl/produkt-polski/

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami i przyłączenie się do akcji.