W dniu 6 listopada br. w hotelu Radisson Blu w Sopocie, Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju uczestniczyło w kolejnej już edycji konferencji MADE FOR RESTAURANT, przeznaczonej dla przedstawicieli firm określanych wspólnym mianownikiem HoReCa. 


W dniu 6 listopada br. w hotelu Radisson Blu w Sopocie, Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju uczestniczyło w kolejnej już edycji konferencji MADE FOR RESTAURANT, przeznaczonej dla przedstawicieli firm określanych wspólnym mianownikiem HoReCa. W konferencji wzięli udział szefowie kuchni znanych hoteli i restauracji, właściciele konceptów gastronomicznych czy firm cateringowych. PSPO objęło partnerstwem jesienną edycję wydarzenia, stąd zyskaliśmy olbrzymią szansę zaprezentowania działań naszego stowarzyszenia uczestnikom konferencji. Szeroko promowaliśmy oczywiście również użycie oleju rzepakowego w branży gastronomicznej.

Konferencja cechowała się olbrzymią innowacyjnością i zainteresowaniem ze strony członków branży (uczestniczyło w niej ponad 500 osób). Podczas trwania wydarzenia, na scenie głównej prezentowali się i debatowali najznamienitsi przedstawiciele branży HoReCa, mediów branżowych oraz ogólnotematycznych. Poruszano wiele aktualnych tematów, zmian jakie nastąpiły w branży po pandemii oraz w obliczu wysokiej inflacji. Panele tematyczne konferencji przyciągały ogromną widownię. W trakcie konferencji wręczano też nagrody najlepszym restauratorom.

W ramach wydarzenia PSPO przygotowało bruszę „Olej rzepakowy na nowo. Oliwa północy do polskich restauracji”. Została ona podzielona na 3 bloki tematyczne: zdrowie, technologia, smak. Znajdziecie w niej Państwo ciekawe, merytoryczne artykuły dotyczące różnych aspektów oleju rzepakowego, wypowiedzi ekspertów oraz przepisy kucharzy współpracujących  z PSPO przy konferencji MADE FOR RESTAURANT.

Podczas sesji tematycznej „Smak – kuchnia fancy”, na scenie głównej konferencji zaprezentowano kucharzy współpracujących z PSPO w ramach tego projektu (piekarkę Julię Juchnowicz – Zielińską, cukiernika Wojciecha Błaszkiewicza – Okrągłego oraz kucharza Damiana Mazurowskiego) oraz fotografkę Annę Włodarczyk wykonującą zdjęcia do broszury. Kucharze opowiedzieli o daniach, jakie przygotowano dla uczestników. Wszystkie dania bazowały na oleju rzepakowym, a były to m.in. focaccia czy magdalenka z białej czekolady. Daniami byli częstowani wszyscy obecni na wydarzeniu goście. W ramach bufetu szef kuchni hotelu Radisson Blu w Sopocie przygotował także oleje rzepakowe w różnych smakach, m.in. lubczykowym czy rozmarynowym. W przestrzeni konferencji ustawiono roll – upy informujące o zaletach oleju rzepakowego w kuchni, aby uświadomić uczestnikom konferencji, czemu to olej rzepakowy powinien być wybierany najchętniej do przygotowywania codziennych potraw.

Na konferencji zorganizowano również stoisko PSPO, które zostało ozdobione butelkami z olejem rzepakowym. Postawiono nasiona rzepaku, których dotyk oraz wygląd wzbudzał szeroki zachwyt. Rozdawaliśmy nasze materiały promocyjne, m.in. specjalnie wykonaną broszurę. W ramach wydarzenia, PSPO opublikowało również 3 artykuły w prasie branżowej, w magazynach „Restauracja”, „Szef kuchni” oraz „Food&Friends”. Zachęcamy do znalezienia nas w tych numerach!

Wydarzenie, jakim była konferencja MADE FOR RESTAURANT uzmysłowiła nam, jak szeroko pojętym określeniem jest branża HoReCa. Mamy nadzieję, że naszą obecnością na wydarzeniu zaznaczyliśmy się w umysłach innych uczestników konferencji i zdecydują się oni na wykorzystanie lub większe wykorzystanie oleju rzepakowego w swoich restauracjach.

 

 

Działania PSPO w ramach konferencji MADE FOR RESTARANT zostały sfinansowane z Funduszu Promocji Roślin Oleistych.

 

Źródła zdjęć: MADE FOR RESTAURANT, autor Karol Stańczak